دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۵۸:۳۹

ادغام دو شرکت بزرگ نفتی در قطر

باشگاه خبری فراساحل: قطر پترولیوم، شرکت بازاریابی و صادرات فرآورده‌های نفتی «توسیق» را می‌خرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، شرکت بازاریابی فرآورده‌های نفتی قطر (توسیق) به منظور کاهش هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای هماهنگ شدن با قیمت‌های پایین نفت و افزایش قدرت رقابت در بازارهای انرژی، تا پایان سال ٢٠١٦ در شرکت قطرپترولیوم ادغام می‌شود. شریده الکعبی مدیر عامل قطرپترولیوم روز یکشنبه (٦ تیرماه) پس از اعلان این طرح گفت: اقدام برای جذب شرکت بین المللی بازاریاببی نفتی قطر (توسیق)، ارزش قطرپترولیوم را در یک محیط بازار رقابتی تر و دشوارتر به حداکثر خواهد رساند.


قطر با شروع به کار پروژه‌های تازه در آمریکا و استرالیا در چند سال آتی با افزایش رقابت تولیدکنندگان دیگر گاز طبیعی مایع روبرو خواهد شد. توسیق در سال ٢٠٠٧ برای بازاریابی فرآورده‌های نفتی قطر در میان مصرف کنندگان تجاری خارجی، تاسیس شد. قطر پترولیوم در اواخر سال ٢٠١٤ طرح بازسازی را که شامل خرید شعبه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و اخراج صدها تن از کارکنان خارجی آنها بود، آغاز کرد.


توسیق با حدود ١٣٠ کارمند و کارگر، فرآورده‌های پالایش شده مانند پروپان و بوتان را از تولید کنندگانی مانند قطر پترولیوم، قطرگاز و راسگاز خریداری کرده و آنها را به نام خود در خارج این کشور به فروش می‌رساند. توسیق در سال گذشته میلادی (٢٠١٥) اعلان کردکه حدود ٤٤ میلیون تن فراورده‌های نفتی صادر کرده که یک چهارم آن به ژاپن فروخته شده است. قطر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» با ١٤ عضو است.



  کد خبر : 1926
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :